Rabarbarrowe szaleństwo..




Zupelnie przypadkowo kupilam rabarbar, nie planowalam tego. Podczas sobotnich zakupów, gdy wciaz uswiadamiamy sobie 'a tego mi jeszcze brakuje, a to sie skonczylo, a tego bede potrzebowac', delikatnie z koszyczka spogladal na mnie Pan Rabarbar. I wtedy pomyslalam- dlaczegoby nie? ;)




I tak oto wiosenne drożdzowe z rabarbarem. Dlaczego wybór padł na drożdzowe? Może dlatego ze je uwielbiam, tak samo jaesc jak i przygotowywac. A może dlatego ze przygotowanie go niezwykle mnie uspokaja i potrzebuje tak od czasu do czasu sobie podrożdżowić !








Drożdżowe z rabarbarem
(postaram sie odtworzyć proporcje,gdyż robie zawsze na oko)


zaczyn:   250ml cieplego mleka
               ok. 30g drożdży
               czubata łyżka brązowego cukru
               łyżka mąki

Mieszamy dokłądnie wszystkie skłądniki w wyższej misce. Przykrywamy sciereczka i pozostawiamy do wyrośnięcia.

ciasto:   zaczyn
              ok. 375g mąki
              dwa jajka
              dwie łyżki brązowego cukru
              szczypta soli
              kilka kropel ekstraktu waniliowego
              łyżka stopionego masła lub oleju

wierzch:  rabarbar, obrany i pokrojony na 0.5cm kawałki
               odrobina cukru
               łżeczka skrobi ziemniaczanej

Dokładnie wyrabiamy ciasto. Przekładamy do jeszcze większej miski. Formujemy kule. Można wierzch ciasta delikatnie posmarować olejem aby się nie zeschło. Odstawiamy na min 1,5h przykryte sciereczka do wyrosnięcia. Czas wyrastania zależy od wielu czynników. Więc nie pośpiech przy cieście drożdzowym NIE jest wskazany ! co jakiś czas można zerknąc jak ciasto się miewa. Gdy juz dobrze urosło, ogdazowujemy je pięścią. Formujemy odpowiedni kształt na stolnicy. Przekładamy do formy, po górze za pomocą pędzelka smarujemy olejem lub roztopionym maslem (dosłownie odrobina) i rozkladamy rabarbar.
Piekarnik nastawic na 200°C. Gdy włóżmy ciasto do piekarnika zmniejszyc temp. do 180°C i piec ok 30-35min. Sprawdzać patyczkiem.





   SMACZNEGO !

16 Responses so far.

  1. Sandy says:

    A mi drożdżowe jeszcze ani razu nie wyszło :< Twoje jest śliczne :)

    Ile razy ja tego nie słyszałam. To jest mega trudne, już myślę, że pogodziłam się z tym jak wyglądam i nagle bum! Największy rozmiar stroju kąpielowego, który jest jeszcze za mały.. Jestem tylko człowiekiem, a to było dla nie hm.. żenujące, kiedy koleżanka chodziła co chwilę po większe i większe majtki od stroju :/
    Wiem, że przez te 10 dni nie zrobię nic ze swoim ciałem, nie o to mi chodziło. Nie wiem, gdzie mogę dostać dobry strój na siebie. Obleciałam już prawie wszystkie sklepy w Gdańsku i nic.

  2. Unknown says:

    drożdżowe to wyszły mi do tej pory rogaliki ;) teraz czas na ciasto... i do tego mam ochotę na rabarbar, bo wieki nie jadłam! ;) poproszę kawałeczek ;p

  3. Wygląda tak smacznie i pięknie! Pyszny przepis;)

  4. Marta says:

    ale super wyglad! :) rabarbarrrrr <3

  5. Ale to musi być dobre :) Uwielbiam ciacha z rabarbarem!

  6. Śliczna drożdżówa :)

  7. Fajnie poukładane kawałki rabarbaru! Drożdżowe jest zawsze dobre :-) Ja uwielbiam z malinami.

  8. ROSELYYN says:

    Z wielką chęcią bym zjadła kawałeczek takiego ciasta.:)

  9. Przepysznie wygląda. Kradnę kawałek. ;)

  10. Rocksanka says:

    mmmm...wygląda bardzo puszyście! :)
    strasznie podobają mi się te urocze kryształki cukru na rabarbarowym wierzchu! <3

  11. Anna says:

    Kruche z rabarbarem już robiłam, teraz czas na drożdżowe:). Wygląda bardzo apetycznie,do pełni szczęścia brakuje mi tylko góry kruszonki;)

  12. Unknown says:

    Nigdy nie lubiałam rabarbaru jako dziecko. Ostatnio zrobiłam test i musze przyznać, że smak się zmienia! Na szczęście, bo jest pyszny!

  13. fiolka says:

    Rrrrrrrrrabarbaaaar! Ale mnie kusicie takim ciastem. Kawałek chcę z zimnym mlekiem a drugi do kawy!♥

  14. Sandy says:

    Ja najczęściej chrupię marchewkę ^^ albo jabłko.
    Zdrowy Błonnik tylko z nabiałem wcinam :P

  15. Kaś says:

    mmm bardzo apetyczne szaleństwo :)

  16. O tak. Ciasta z rabarbarem - gwarantowana pychota :)

Leave a Reply