a'la Black Forest Cake.


























Jak obiecałam tak też uczynię. Tort, ale nie taki zwykły bo z dużą ilością włożonego w niego serca. Musiał spełniać rolę połowy prezentu urodzinowego, więc zmuszony był zachwycić. 
Dużo miałam z nim myślenia. Wiedziałam, że bedzie odrobinę truskawkowy. Biszkopt kakaowy, nasączony sporą ilością alkoholu no i ta bita śmietana- bo za masami nie przepadamy. 
Zastanawiałam sie i planowałam i myślałam ale decyzja nie była łatwa. Rozwiązanie znalazłam- zejdę do kuchni z nadzieją że mnie 'natchnie'. Tak też się stało (;




 BISZKOPT KAKAOWY

5 jaj
1/2 szklanki cukru pudru
3 duże płaskie łyżki mąki
5 dużych płaskich łyżek kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia







krem
400g śmietany kremówki
cukier puder wedle uznania
łyżka żelatyny

'poncz'
pół filiżanki earl gray
2 łyżki rumu

dodatkowo
wiśnie w syropie + dżem
garść truskawek
wiórki, migdały




BISZKOPT białka ubić na sztywną pianę z odrobiną soli, pod koniec dodać cukier. Zmniejszyć obroty i dodać zółtka, makę, kakao i proszek. Piec 25-30min w 170°C. Wystudzić i podzielić na 3 równe części.
KREM Kremówkę ubić na sztywno i dosłodzić do smaku. Dodać rozpuszczoną żelatynę.
PONCZ zaparzyć herbatę i dodać rum.
DODATKOWO truskawki podzielić na ćwiartki. Odsączyć wiśnie z syropu.

Pierwszą część biszkoptu lekko nasączyć ponczem. Posmarować delikatnie dżemem wiśniowym. Nałożyć 1/3 kremu i na to pare wiśni. Postępować tak jeszcze dwa razy, ale na wierzchu zamiast wiśni poukładać truskawki. Bitą śmietaną posmarować także boki ciasta. Obsypać je także wiórkami. Brzeg wierzchu udekorować płatkami migdałowymi (można też wiórkami kokosowymi). Schłodzić tort przed podaniem. Min. 2 godziny.


Jeśli pokusicie się o taki tort dla ważnej osoby koniecznie dodajcie szczyptę serca. Zapewniam, że smak i doznania będą o niebo wspanialsze !





                                                             Truskawki 2012

15 Responses so far.

  1. Samantha says:

    Wyśmienite smaki, piękny i zniewalający :)

  2. Anna says:

    Robiłam ostatnio podobny:-). Pyszności:)
    Widać, ze był robiony 'od serca':)

  3. Unknown says:

    wspaniale się prezenuje! musi być pyyszny :)

  4. ale tu smacznie u ciebie, a torcik rewelacja :D

  5. Jednooka says:

    Twoje zdjęcia są zachwycające, naprawdę. Uwielbiam je oglądać :)

  6. Sandy says:

    Ja też nie przepadam za masami ;)
    Świetny wyszedł Ci ten tort, skusiłabym się na kawałek. Nie to, co te kupne! :)

  7. Agabi says:

    śliczny. zapraszam do wystawienie go w konkursie słodkości, który właśnie trwa na moim blogu. Na zwycięzcę czeka wspaniała nagroda. Zapraszam:)
    http://wmojejmalutkiejkuchni.blogspot.co.uk/2012/06/sodki-konkurs-pometek.html

  8. Anonimowy says:

    Cudny Ci wyszedł. Mogłabym na niego patrzeć i patrzeć, a potem delektować się smakiem... <3

  9. Ale fajne ciacho :) Lubię połączenie kakaowego biszkoptu z bitą śmietaną i owocami!

  10. Izabela says:

    już wiem co upiekę mojej siostrze na urodziny ;)
    Coś wspaniałego <3

  11. whiness says:

    Wygląda przepysznie!

  12. Sandy says:

    No, proszę Pani, kiedy nowy przepis? ^^ Jakiś chłodnik może albo serniczek na zimno.. Coś zimnego w każdym razie xD

  13. Anonimowy says:

    Jaki cudowny! Na pewno spełnił się w roli prezentu ;).

  14. szczerze mówiąc nie przepadam za tortami, ale Twój na zdjęciu przedstawia się i d e a l n i e! :)

Leave a Reply