Moje greckie smaki. I o fecie słów kilka.



























Ciezko jest mnie zadowolic podajac mi danie kuchni greckiej. A raczej ciężko zadowolić moje kubki smakowe. Te 4 lata życia tam odcisnęły poważne piętno. 

Najpierw jak to dziecko nie przepadałam za oliwkami- zbyt wyrazisty smak. Wiec gdy rodzice zajadali sie sałatka grecką ja wydłubywałam oliwki. Czego teraz żałuje bo aktualnie wyjadam je same prosto ze słoika.

Drugim poważnym minusem jest feta. O trzymajcie mnie, nawet sobie nie zdajecie sprawy jaki mam z nią problem! Nie wspomne o 'serze typu feta- kanapkowym czy salatkowym' Istna profanacja ! (:
Po latach jakos sobie poradzilam z tym fantem. Choć nie powiem, początkowo kupowałam taka dobrej jakości na wage (z braku laku, nawet dawała radę). Znalazłam wyjscie z tej patowej sytuacji- musze mieć ją  importowaną z zagranicy. Prawdziwą grecką fete!

W Grecji taka sałatka najczescie była podawana z sałatą rzymska lub też często bez sałaty. Podana ze sporą ilością bazylii i orygano. I oczywiscie skropiona hojnie oliwą extra vergine i octem z czerwonego wina. A i zapomnialabym- koniecznie swieży czosnek (:



Sałatka grecka

sałata (rzymska, lodowa, masłowa)
pomidor
ogórek
papryka
czerwona cebula
feta
oliwki
bazylia, oregano
ząbek czosnku
oliwa extra vergine 
 ocet z czerwonego wina




Sałatę rwę na mniejsze kawałki. Kroję pomidora i ogórka w wiekszą kostkę. Paprykę w delikatnie mniejszą. Cebulę czerwoną w cienkie piórka. Oliwki daję w calości. Fetę kruszę w rękach. Kroję bazylię i oregano lub rozcieram w rękach jesli daję suszone. Szatkuję dokładnie mały ząbek czosnku. Całość polewam oliwą i odrobiną octu.


























SMACZNEGO !

10 Responses so far.

  1. Dusia says:

    dla mnie bez oliwek :)

  2. Ala says:

    Grecka jest moją ulubioną! To za sprawą fety oczywiście! :)

  3. Unknown says:

    uwielbiam grecką <3

  4. Ja zwykle sałatkę grecką robię właśnie z tymi serami typu feta... Nigdy nie miałam okazji kupić prawdziwej fety. Gdzie ją najlepiej dostać? Ufać supermarketom?

  5. fiolka says:

    Jam mało wybredna-zjem i podróbę fety i fetę i oliwki mmmm kocham takie sałatki! ♥

  6. Pauli says:

    Droga Bazylio ;)
    trzeba poczytac skład. Przede wszystkim najważniejsze to z jakiego mleka jest zrobiona.
    Musi to być mleko owcze z odrobiną mleka koziego (lub z samego owczego). Ważne także aby lista składników była jak najkrótsza.
    Kupić możesz fetę na wage lub pakowaną. Taka na wage koniecznie musi leżeć w solance. Taką można nabyć w dobrych sklepach. Jeśli wybierzesz paczkowaną to na odwrocie wszystkiego się dowiesz. Powinna ona pochodzić z krajów bałkańskich choć teraz nie jest to konieczne.

  7. Rocksanka says:

    haha - skąd ja to znam! z tym, że ja oliwek zdzierżyć po dziś dzień nie mogę... :(

    a feta...no właśnie.
    Jestem absolutnie zakochana właśnie w tym felernym 'serze typu feta'.
    Będąc w Grecji do każdej obiadokolacji i śniadania miałam możliwości raczenia się nią.
    Jednakże...po polubieniu się z tą naszą 'rodzimą', ta oryginalna grecka już całkiem mi po prostu...nie podeszła. ;O

    co nie zmienia faktu, że Twoja sałatka nie tylko NIEZIEMSKO wygląda, ale z całą pewnością jest genialna smakowo. :)

  8. Anna says:

    Właśnie zdałam sobie sprawę, że chyba nigdy nie jadłam tej 'prawdziwej' fety. Przeważnie kupuję ten serek w markecie i nawet nie zwracam zbytnio uwagę, na to co jest napisane na opakowaniu. Muszę koniecznie to zmienić, bo sałatka grecka z prawdziwą fetą musi smakować nieziemsko!

  9. Poluję na prawdziwą fetę i poluję, ale ciężko ją dostać.
    Ale zachwycił mnie ser bałkański podczas podróży po tamtych rejonach :)

  10. Kasia J. says:

    Moja ulubiona sałatka:) Ser feta jest bardzo pyszny.
    Jeśli chodzi o ciasta to jakoś nie mam ręki, nie wychodzi mi, może powinnam częściej próbować, bo jak mówią, trening czyni mistrza.
    Potrzebuję pomocy, jeśli zarejestrujesz się Ty, oraz inni tutaj:
    http://shinybox.pl/?ref=8c9a87e
    dostanę kosmetyki, a i Ty masz szansę na takie same;)
    przekazuj linka innym

    Dziękuję, pozdrawiam

Leave a Reply