Tarta. Ciasto francuskie i szpinak

Letni wieczór,dobre towarzystwo i wino w tle. Pierwsza wspólna myśl- PIZZA,no cóż ale czekać się nie chce. Znalazła się mała alternatywa dla nas,całkowicie zaskakująca smakiem. W lodówce zalegało opakowanie ciasta francuskiego,moment zastanowienia- dodatki. W zamrażalce szpinak z własnego mini ogródka,w dalszych poszukiwaniach ulubiony ser bialy,odrobina sosu pomidorowego i czego chcieć więcej ;)




Tarta z ciasta francuskiego ze szpinakiem,serem i pomidorowym akcentem

opakowanie ciasta francuskiego
szpinak
ser bialy
pomidor
czosnek
sos pomidorowy/ketchup/koncentrat
sól,pieprz,tymianek,bazylia

W naczyniu wyłożyć ciasto,dno wysmarować sosem pomidorowym. Ułożyć szpinak z odrobina czosnku. Można podsmażyć go na oliwie wraz z czosnkiem, będzie bardziej aromatyczny. Ser biały rozkruszyć w rękach i posypać po warstwie szpinakowej. Ułożyć plastry pomidora i przyprawić wedle upodobań. Pozostawiłam boki ciasta które na koniec złożyłam w kopertę i tak piekłam ok 20 min w 180°C aż do zrumienienia. Góre można posmarować rozbełtanym białkiem. Smacznego !

2 Responses so far.

  1. Monika says:

    Bez dwóch zdań,moje smaki;)tylko jakoś do ciasta francuskiego jeszcze się nie przekonałam,ale i na to przyjdzie pora,pozdrawiam

  2. Monika says:

    Nie wiem dlaczego,ale zawsze przechodzę obok tego ciasta bez entuzjazmu,może z powodu mojego wielkiego uwielbienia puszystych drożdżówek;),pozdrawiam i dziękuję.

Leave a Reply