'zakręcona, zakręcona..'


Biało, sypie biały puch- ZIMA ! Byleby nie zawitala na dlugo. Jak dobrze gdy czlowiek w swoim laptoku ma folder CIUCINA. I choć daleko poza domem, załapie sie na odrobinke internetu i spełni swoją potrzebe. Bo przeciez ile istota uzalezniona moze wytrzymac na tzw. 'głodzie' (;

Przepis własny,autorski. Ciężko mi bedzie podać dokładne proporcje ale postaram sie jakos temu zaradzic.





DROŻDŻÓWKI Z SEREM


Ciasto podobnie jak TU plus odrobina serka homogenizowanego (automatycznie odrobina mąki więcej). Dalam jedno cale jajko i jedno żółtko. Postępować podobnie jak z chałką. Ciasto rozwałkowac i formować drożdżóki wedle upodobań. Ja rozłożylam mase serową na srodku i złożyłam dwa boki do środka. Podzielilam na równe cześci i 'zakręcilam' każda. Posmarowalam je odrobina cieplego mleka z cukrem.






masa serowa: 250g sera białego
                     odrobina jogurtu homogenizowanego
                     jajko/białko/żółtko
                     cukier
                     kilka kropel ekstraktu waniliowego



SMACZNEGO !

9 Responses so far.

  1. Jednooka says:

    Jak to niesamowicie przepysznie wygląda *-*

  2. Kasia says:

    wyglądają bajecznie, pyszne byłyby tez z ciasta kruchego, aż zapachniało mi drożdżówką;)

  3. Unknown says:

    Muszą być pyszne :) Aż mam chęć zjeść taką małą drożdżówkę.

  4. Anonimowy says:

    Co za pyszności! Już od dawna planuję zrobić jakieś drożdżówki... :)

    Pozdrawiam

  5. fiolka says:

    Nie ma to jak pieczenie na czuja :D

  6. monami says:

    a u mnie nie ma śniegu... ostatni widziałam w połowie grudnia i to jakieś nędzne ochłapy.

  7. Super Ci wyszły te zawijasy, wyglądają lepiej od drożdżówek z cukierni!

  8. Dusia says:

    Śliczne zawijaski! A jakie smaczniutkie:)

  9. Jeny, masz chyba jakiś wybitny kulinarno-manualny talent!

Leave a Reply